Klima cihazının zamanı âdemiyet kadar eskidir. İlk insanlar üzeri ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor elde etmek kucakin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hükümran derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Vasat çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak kucakin ab gücü ile çkızılışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya başlandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk balaban kullanma yerını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her gün 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam eden beceri gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya başlandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini kontrol eden bir prosestir. Günümüzde insanlar, henüz gamsız ve verimli yaşayabilmek kucakin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima lüks olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut kâryerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı ilgi etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok değişiklik başüstüne. Artık klima sıfır kâryerlerinde kimse çkızılışmak istememektedir. Önce kâryerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin bile vazgeçilmez konfor takımı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece edebiyat ferahlamak kucakin kullanılan bir takım olmaktan çıkarıp, kışın da ısınmak kucakin tercih edilen takım yapmıştır. Klima kullanma kızılışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye başlamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği huzursında tüketicilerimiz karar verme sürecinde enikonu karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kızılınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana reva seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin katkısızlanamaması, essah montaj icraatının yapılmaması üzere nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Ekonomik ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın kabız maliyetinin yanı sıra pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate kızılınmalıdır. Klima takımı satın kızılınmadan önce bu kriterler dikkate kızılınarak küçümencik bir etüt yapılmalıdır.